29 August 2008

Painted textiles nostalgia!


Me too, like Made’moiselle (see here: Stilleto heel), I rummaged through my student projects.
And I found those textile samples. I was working on a reinterpretation of punk wardrobe and colour staples.I remember that I used to enjoy printing, dyeing and painting on fabric. I usually had my whole room invaded with inks, paints and brushes...
It is time to do my little “cuisine” again with pigments and textiles. These past few weeks, I have been thinking about a project I will write about in the next post.

5 comments:

Mariama said...

Très jolis tissus! Ils sont très originaux!

Mademoiselle Bagatelle said...

merci! J'ai hate d'en faire plus! Ah le manque de temps...

Made'moiselle said...

Moi aussi je suis nostalgique des études, tout ce temps dédié juste à la créativité...
J'avais aussi bcp aimé ton travail sur Dorian Grey...
A+

Fifouni said...

Oh nostalgie! Tu faisais vraiment de beaux textiles ma grande soeur, d'ailleurs je me rappelle ton travail sur les cactus, avec des couleurs acidulées. C'était vraiment magnifique, ce serait bien si tu postais dessus avec de vieilles photos ^___^

Mademoiselle Bagatelle said...

Merci Fifouni! Oui, peut-etre une jour je ferais un post special "vieille photos"!!! huhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...