22 June 2011

bloom book


 images from bloom book


bloom book by trend magician Li Edelkoort is my absolute reference book in term of inspiration. Each time I open it, my heart skips a beat, with all thoses stunning pictures. Unfortunately, the price tag is quite very high, so I only managed to purchase one, on sale, while a student in Paris. I can tell you that it was the very first book I packed in my luggage when moving to London! I love everything in it: the colour associations, the styling, the photography angle... Whenever I feel in creative rut, I just open its pages, and its magic works just wonders...
***
Le livre bloom book  par la magicienne créatrice de tendances Li Edelkoort est ma référence absolue en termes d'inspiration. À chaque fois que je l'ouvre, je sens mon coeur battre plus fort, tant les photos sont belles. Malheureusement, son prix est assez très élevé; du coup, je n'ai pu en acheter qu'un exemplaire, en soldes, quand j'étais étudiante à Paris. Je peux vous dire que c'est le premier livre que j'ai mis dans ma valise lors de mon déménagement à Londres! J'aime tout dans ce livre: les associations de couleurs, le styling, la mise en scène, la qualité des photos... Dès que je me sens en panne de créativité, j'ouvre ses pages, et hop! sa magie se met en oeuvre...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...