25 July 2011

Pops of colour: a picnic getaway



1.editorial photo via life-love-laughter 2.yellow straw hat by La cerise sur le chapeau via net-a-porter 3.mint sunglasses via Asos 4.sunshine floral Gigi purse 5.Miu Miu shoes via net-a-porter 6.nail polish via Asos 7.biscuit tins by Ruth Pearson for Crabtree&Evelyn
peach and raspberry galette by cannelle et vanille 


I hope you all had a lovely weekend, with plenty of sunshine and yummy treats! 
We took advantage of the nice weather to meet up with some friends for a picnic in the park nearby. It was great catching up and sunbathing and eating lots of nice picnic food. One of our friends had baked a peach tart (which I had never tasted before; I don't know why but for me peach was only a fruit to eat raw!) and it was actually delicious. It even made me want to try to bake one myself, and I found this recipe on one of my favourite food blog. (That one is made with gooseberries, redcurrant and nectarines, but it can be made with  many other fruits, like on the picture above: peach and raspberries).
***

J'espère que vous avez passé un bon weekend, avec beaucoup de soleil et des petites gourmandises!
Nous avons profité du beau temps pour faire un pique-nique avec des amis dans le parc voisin. C'était sympa de se retrouver, de profiter du soleil et de se régaler de pleins de bonne choses. Un de nos amis avait fait une tarte aux pêches (j'en avais jamais goûté avant, je ne sais pas pourquoi mais pour moi la pêche était seulement un fruit à manger cru!) Et en fait c'était délicieux cuit en tarte. Ca m'a même donné envie d'essayer d'en faire une moi-même, et du coup j'ai trouvé cette recette sur un de mes blog gourmands préférés (cette recette est faite avec des groseilles, des groseilles à maquereau et des nectarines, mais elle peut être adaptée avec beaucoup d'autres fruits, comme sur la photo ci-dessus: pêches et framboises).


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...